75min brezplačnega parkiranja za stranke Peti element! Preberi več

9C291FC7-574F-4D27-9EFA-18B7D835EBAC
932DD678-CFC8-47D8-A7BC-2E6A78DAFA4E
Operacija ali konzervativno zdravljenje

Operacija kolena, da ali ne?

Pri poškodbah kolena je skoraj vedno prisotna tudi poškodba meniskusa. To je tanka hrustančno-fibrozna ploščica, vložena med stegnenico in golenico, ki ščiti sklepni hrustanec pred velikimi obremenitvami in varuje sklep pred degenerativnimi poškodbami. V primeru poškodbe meniskusa je lahko zdravljenje konservativno ali operativno.
Spela_Jaksa_PetiElement-krog
Špela Jakša

Ustanoviteljica znamke Peti element
uni. dipl. biokem., dipl. fizioterapevt

Bolečine, Rehabilitacija, Splošno
3 aprila, 2021

Čeprav je na videz hitra in preprosta operativna rešitev sprva kazala velike pozitivne učinke na zdravje kolena, v zadnjem času študije kažejo, da kirurško zdravljenje ni nič bolj učinkovito od placeba ali zdravljenja s pomočjo gibanja. Meniskus nosi več kot polovico telesne teže; ko del ali celotni meniskus operativno odstranimo, zmanjšamo zaščito sklepnega hrustanca, zato se nekaj let po poškodbi pogosto pojavi artroza kolena.

Ko začutite spremembe v kolenskem sklepu, zbadanje v kolenu, otekanje kolena ali izgubo gibljivosti, čimprej poiščite strokovno pomoč. Veliko se da narediti tudi brez operacije, s pomočjo konservativnega zdravljenja, ki poteka preko manualne terapije in gibanja.

Namen konservativnega zdravljenja je zmanjšati bolečino in izboljšati biomehaniko kolenskega sklepa na varen, nežen način, brez poseganja v telo in stranskih učinkov. V primeru, da je operacija neizogibna, pa se je potrebno nanjo dobro pripraviti. Ustrezna mišična napetost, moč in gibljivost sklepa bodo pripomogle k lažjemu in hitrejšemu okrevanju.

Kolenski sklep je največji sklep v našem telesu. Na videz enostaven, a vendar zelo zapleten. Zaradi teže zgornjega dela telesa in izjemno ohlapne sklepne ovojnice je eden najbolj izpostavljenih sklepov v telesu in je zato dovzeten za poškodbe in druge bolezni. Navadno nanj pozabimo, dokler nas z bolečino ne opomni nase.

Storite nekaj zase

Rezervirajte si uvajalno diagnostično uro z našimi strokovnjaki.

Pri lajšanju bolečin v kolenu je bistveno redno gibanje in razgibavanje sklepa. Premalo gibanja in preveč počitka namreč zmanjšuje gibljivost sklepa, moč mišic upade, vezivno tkivo pa izgubi elastičnost, zaradi česar postane koleno bolj izpostavljeno novim poškodbam, čas okrevanja pa se podaljša. Prav tako je pri lajšanju bolečin lahko učinkovita masaža, saj pospešuje proces zdravljenja, pripomore k lajšanju bolečin in izboljšuje biomehaniko kolena. Tudi kakšen kilogram preveč lahko botruje nastanku ali poslabšanju bolečin v kolenu. Telesna teža obremenjuje kolenski sklep. Vsakih 10 kilogramov dodatne teže namreč poveča pritisk na kolenski sklep za 15 kilogramov in več. Prav tako pa prekomerna telesna teža vpliva tudi na višji nivo vnetij v telesu in povečuje tveganje za nastanek osteoartritisa. Zato je skrb za zdravo telesno težo z uravnoteženo prehrano in rednim gibanjem eden ključnih elementov pri skrbi za zdravje kolen.

Čeprav se sliši skoraj preveč preprosto, lahko z rednim gibanjem in primerno izbranimi vajami, masažo in zdravo telesno težo zelo uspešno krotimo bolečino v kolenu. Če niste prepričani, kako začeti z vadbo, katere vaje so varne in katerim bi se bilo bolje izogniti, se lahko obrnete na Peti element, nekaj izbranih vaj pa si lahko ogledate.

Vabimo vas k lastnemu raziskovanju in predlagamo prebiranje preostalih člankov <tukaj>. Največja naložba je namreč investicija vase. Stopite v stik z nami sedem dni v tednu preko naših kontaktov <tukaj> in z veseljem vam bomo pomagali.

Nedrseče nogavičke na prste (zaprti model)

Vsak par naših nogavic je narejen na način, da vsem nožnim prstom omogoči največjo možno mero gibalne avtonomije in oprijema.

Prijavite se na prejemanje strokovnih člankov

Za vas jih pišejo fizioterapevti in kineziologi v sodelovanju z zdravniki specialisti.

Consent*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Več strokovnih člankov

Antropološki razvoj človeka je trajal od 15 do 20 milijonov let, v tem času se je razvila pokončna drža, stoja in hoja. Svojo hrbtenico obremenjujemo in naprezamo, tako kot nobeno drugo živo bitje. Od svojega telesa pričakujemo virtuozne gibe v hrbtenici, pričakujemo dvigovanje iz križa, močna premikanja okoli lastne osi, sklanjanje nazaj, neobičajne prisilne položaje, dolgotrajno sedenje in še veliko drugih skrajnosti. Vratna hrbtenica je sestavljena iz 37 sklepov, ki skupaj z vezmi omogočajo gibe glave in vratu ter ščitijo vratne strukture kot so karotidne in vertebralne arterije, hrbtenjača, sprednje in zadnje živčne korenine, možgansko deblo. Vrat se premakne vsaj 600 krat na uro in zato ne čudi, zakaj imamo prav z njim toliko težav. Najbolj pomembna je redna in vztrajna vadba.
Neločljivo povezanost mišic in sklepov ter njihova zmožnost, da gredo skozi celoten optimalen razpon gibanja, imenujemo prožnost. Ta se razvije skozi uporabo različnih raztegovalnih metod. Raztegovanje oz. prožnost ima številne koristi, med drugim pomaga preprečevati poškodbe in bolečine v mišicah, ohranja in krepi mišično moč ter izboljšuje samo izvedbo posamezne vaje. Izsledki so pokazali, da lahko redno raztezanje po treningu vzpodbudi dolgoročne pozitivne učinke, medtem ko raztezanje pred treningom povzroči negativne učinke na končno izvedbo posameznih vaj.
Vsako telo ima svojo zgodbo, pravzaprav dve. Prva je biografska, ki je vezana na odraščanje in kako sprejemljivost življenja oblikuje naše telo, pri evoluciji pa gre za dolgotrajno zaporedje dogodkov, ki so milijone let iz generacije v generacijo spreminjalo telesa prednikov in posledično prilagajala telesa. Poleg biološke evolucije, ki je naključna, pa ne smemo zanemariti tudi kulturne evolucije, ki je usmerjeno in namensko radikalno spremenila telesa. Presoja o tem zakaj pademo iz ravnovesja, zakaj kompenziramo in nenazadnje zbolimo, je ključna za preprečevanje in zdravljenje bolezni.
Košarica
There are no products in the cart!
Nadaljujte na plačilo

Prijava na uvajanje

"*" indicates required fields

Ime in priimek
Zanimam se za:*
Število ur uvajanja:*
Časovno mi ustreza*
Označite lahko več možnosti
Hidden
Časovno mi ustreza:
Označite lahko več možnosti
*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.