Aktualno

Kako telesna poravnava vpliva na držo in obremenitve

Splošno sprejeti nasveti (tudi miti) za ohranjanje zravnane drže so npr. nazaj potisnjena ramena, stisnjen trebuh, ipd. Vprašanje pa je, če nam vključitev teh prisilnih položajev v naš vsakdanjik zares pomaga aktivirati pravilne mišice in vzdrževati boljšo držo? Ne verjamemo, da lahko z nekaj vajami in siljenjem telesa v statični položaj dolgoročno popravimo držo. Gre za kompleksen mehanizem odnosa skeleta, mišičja, vezivnega tkiva in nevroloških komponent vključno s kompenzacijami, poškodbami in bolečinami. Poleg tega je pomembna pozornost na odnos do vsakodnevnih aktivnosti, saj moramo za optimalni izkoristek vsakega giba razumeti tudi postavitev telesa v vsakem trenutku (in ne zgolj le z vajami enkrat, dvakrat tedensko). Ta je način s katerim nameščamo glavo, ramenski obroč, prsni koš, hrbtenico, medenico, kolena in stopala med počitkom ali med gibanjem. Z optimalno poravnavo kosti in sklepov, naše mišice in fascije ustvarjajo produktivno silo, ki pomaga zmanjševati pretirano breme na sklepne površine, kite in utesnitev ostalih tkiv ali organov.

Če si želimo zagotoviti optimalen izkoristek vsakega dneva, pa zavedanje drže med izvajanjem raznoraznih aktivnosti, ni edina stvar, na katero je potrebno misliti. Pomembno vlogo igra tudi dihanje. Zadrževanje diha in porušena drža sta namreč dve napaki, ki lahko zlahka vodita v poškodbe in preprečita izvajanje vaj. Čeprav se sprva zdi, da sta dihanje in drža nekaj, kar lahko brez problema ohranimo v mislih in upoštevamo med vadbo, pa so med najpogostejšimi poškodbami ravno takšne, ki nastanejo zaradi odsotnosti ali neupoštevanja teh dveh kardinalnih faktorjev (npr. nateg mišice ali padec).

Dobra drža pomaga telesu učinkovito delovati in posledično zmanjšati možnosti za nastanek poškodb. Med gibanjem bo telo v številnih različnih položajih (ne glede na to, če ste v sedečem ali stoječem položaju). Če dodate še uteži ali višjo intenziteto vaj, se ob neupoštevanju maloprej omenjenih faktorjev možnosti za nastanek poškodb občutno povečajo. Bolečina je lahko pomemben pokazatelj nepravilnega dihanja ali drže.

Več si preberite v TEM članku.

Ekipa

Peti element prezentira STOTT PILATES® in GYROTONIC® in GYROKINESIS® tehniko po mednarodnih standardih ter post-rehabilitacijo, masažo, trigger point terapijo, sprostitev fascije in NMT.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana