Vnetje - tihi ubijalec ali osnova življenja

Vnetje – tihi ubijalec ali osnova življenja?

Vnetje je odziv imunskega sistema na vnetne agense, ki bi utegnili telo poškodovati, kot so patogeni organizmi, dražeče snovi, odmrle celice, sevanje, alergeni. Vnetni odziv odstrani škodljive dražljaje, da lahko zatem steče proces zdravljenja.
Spela_Jaksa_PetiElement-krog
Špela Jakša

Ustanoviteljica znamke Peti element
uni. dipl. biokem., dipl. fizioterapevt

Nenalezljive kronične bolezni, Splošno
1 marca, 2021

Vnetje samo po sebi ni slabo – nenehno tiho vnetje je tisto, ki povzroča težave, vodi v bolezen, v najhujšem primeru pa je lahko celo usodno. Tiha vnetja so lahko v telesu prisotna več desetletij, preden se izrazijo v obliki značilnih simptomov določene bolezni. Simptome akutnega vnetja, kot so pordelost, vročina, oteklina in bolečina, težko spregledamo. Nasprotno se tiha vnetja sprva izražajo v blagih, pogosto spregledanih simptomih, kot so koprivnica, vrtoglavica, zvonjenje v ušesih, palpitacija, zgaga, motnje menstrualnega cikla, utrujenost, nespečnost in glavobol, zato se ne zavedamo, da znotraj telesa poteka vnetje, vse dokler ni vnetje tako razširjeno, da preide v bolezen.

Kronično nizko intenzivno sistemsko vnetje je izvor vseh ali skoraj vseh kroničnih vnetij. Spoznanje, da je kronično nizko intenzivno vnetje primarni patofiziološki mehanizem pri kroničnih boleznih, je eno največjih znanstvenih spoznanj v zadnjem času. Vzroki za nastanek kroničnih nizko intenzivnih vnetij se v veliki meri skrivajo v sodobnem načinu življenja s preveč sedenja, premalo gibanja, nezdravim načinom prehranjevanja, nenehno tekmo s časom in premalo spanja. Referiran sladkor, predelna hrana, premalo gibanja, obilica stresa in kemikalije, ki vsebujejo endokrine motilce, povečujejo vnetne procese znotraj telesa. Čeprav tiha vnetja na prvi pogled ne povzročajo velikih težav, se lahko s časoma razvijejo v kronična obolenja, kot so depresija, srčno-žile bolezni, demenca, sladkorna bolezen in tumorji, zato ne smejo ostati spregledana.

Kronično nizko intenzivno vnetje lahko traja od 10 do 15 let, preden se izrazi v obliki značilnih simptomov določene bolezni ali kot bolezen sama. V vmesni fazi pa se lahko izraža v lažji simptomih, ki jih prepogosto spregledamo, kot so koprivnica, prebavne težave, nepojasnjena vrtoglavica, kronično vnetje mehurja, glavoboli in seneni nahod.

Storite nekaj zase

Rezervirajte si uvajalno diagnostično uro z našimi strokovnjaki.

In kako lahko zmanjšamo škodljive vplive kroničnih nizko intenzivnih vnetij na zdravje? Z gibanjem!

Med gibanjem se iz mišic sprošča veliko število vnetnih in protivnetnih molekul, ki imajo velik učinek na mišice in oddaljene organe, kot so jetra, trebušna slinavka, maščobno tkivo in krvožilni sistem.

Razumevanje njihovega delovanja je še vedno nepopolno, vendar vemo dovolj, da lahko trdimo, da sproščanje teh molekul zmanjšuje vnetne procese v telesu. Gibanje deluje protivnetno, zato se gibajte vsak dan, redno, z veseljem in s hvaležnostjo.

Vemo, da se približno 80 odstotkov imunskega sistema nahaja v črevesju, kjer prebiva tudi velika večina limfnih celic, ki so pomembne za dobro delovanje imunskega sistema. Že veste, kako izboljšati dihalni vzorec, stimulirati vagus, izboljšati imunski odziv ter se posledično zoperstaviti vnetim procesom in ohraniti zdravje na dolgi rok? Kaj bi lahko torej vplivalo na zmanjšanje kroničnih vnetnih procesov? Verjetno se vam že svita. Dihanje.

Z dihanjem vplivamo na avtonomni živčni sistem, organe trebušne stene in limfo. Ali z drugimi besedami: na živec vagus, prebavo in imunski sistem – tri najpomembnejše komponente, ki uravnavajo vnetni odziv telesa.
Najboljše rešitve so enostavne, ne zapletajmo jih. Nekajkrat na dan ozavestite dih, naredite nekaj kakovostnih vdihov in izdihov, ki bodo prinesli kisik do vseh celic telesa, odpravili odpadne produkte ter poskrbeli za večjo homeostazo znotraj telesa, s tem pa manj kroničnih vnetij. Izboljšajte dihalni vzorec, telo vam bo hvaležno.

Vabimo vas k lastnemu raziskovanju in predlagamo prebiranje preostalih člankov tukaj. Največja naložba je namreč investicija vase. Stopite v stik z nami sedem dni v tednu preko naših kontaktov tukaj in z veseljem vam bomo pomagali.  

Nedrseče nogavičke na prste (zaprti model)

Vsak par naših nogavic je narejen na način, da vsem nožnim prstom omogoči največjo možno mero gibalne avtonomije in oprijema.

Prijavite se na prejemanje strokovnih člankov

Za vas jih pišejo fizioterapevti in kineziologi v sodelovanju z zdravniki specialisti.

"*" indicates required fields

Ime in Priimek*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Več strokovnih člankov

Bolečine v križu lahko močno vplivajo na kvaliteto življenja, nas omejujejo pri vsakodnevnih aktivnostih in občasno vplivajo tudi na duševno zdravje. Da se s tovrstnimi težavami sooča nemalo število ljudi, pove dejstvo, da raziskave bolečino v križu umeščajo na prvo mesto med več stotimi razlogi za invalidnost, s katerimi ljudje živijo in se soočajo vrsto let.
Hitro in globoko dihanje povezujemo s stanjem razburjenja. Hitro in plitvo dihanje se pojavi takrat, ko sta telo in um usmerjena k načrtni, cilju usmerjeni dejavnosti. Počasno in globoko dihanje je značilno za sproščeno stanje in je prisotno pri večini zdravih ljudeh, tudi med spanjem ali počivanjem. Počasno in plitvo dihanje kaže na stanje depresivnosti ali žalosti, lahko pa gre tudi za občutek veselja, katerega pa ne spremlja vznemirjenost. Neenakomerno dihanje je povezano s čustvenim vznemirjenjem, razburjenjem, lahko pa tudi z opravljanjem kognitivnih nalog. Zadrževanje diha se pojavi ob bolečini in ob doživljanju gnusa. V grobem velja pravilo, da se trebušno ali preponsko dihanje navadno nanaša na prijetna čustva in sproščena stanja. Medtem ko je prsno dihanje povezano z občutki napetosti in tesnobe.
Skrivnost se skriva v dihanju. Glavna dihalna mišica je prepona. Vendar prepona ni pomembna samo za dihanje kot primarnega pomena. Zaradi gravitacije je pomembna usklajenost notranje enote, kar se uskladi izključno z ustreznim dihanjem. Živec Vagus pa potrebuje ustrezen dihalni vzorec, za optimalno napetost in funkcijo. Simptomi novodobnega življenjskega sloga zaradi pomanjkanja gibanja in premalo ljubezni (neustrezne obravnave) do sebe, so vir neštetih motenih funkcij telesa. Zato poskrbite zase s ponavljanjem optimalnega diha.
Nakupovalna košarica

Prijava na uvajanje

"*" indicates required fields

Ime in priimek
Zanimam se za:*
Število ur uvajanja:*
Časovno mi ustreza*
Označite lahko več možnosti
Hidden
Časovno mi ustreza:
Označite lahko več možnosti
This field is for validation purposes and should be left unchanged.