O nas

Pogosta vprašanja

Kakšna je razlika med STOTT PILATES® metodo in GYROTONICOM®?

STOTT PILATES je vadbeni režim, ki temelji na krepitvi in pretežno lienarnem gibanju. Za vadbo pilatesa se uporabljajo naprave reformer in vertikalni okvirji, katerih izhodišče je krepitev s pomočjo vzmeti. Gre za odličen vadbeni sistem za povečevanje moči, kontrole in v izogib mišičnim šibkostim. GYROTONIC je tehnika, ki temelji na sestavljenih gibanjih v vseh smereh (3D gibanju) in temelji na povečevanju gibljivosti in artikulaciji hrbtenice. Za vadbo se uporabljajo naprave pulley tower (stolp), katerih izhodišče je razbremenitev s pomočjo škripčevja in zank. Gre za odličen način treniranja s podporo v vseh smereh, krepitev v razbremenitvi in stimulacija mišic pri rezličnih silah, neposredno pa je tehnika namenjena raztezanju in povečevanju obsega gibljivosti v sklepih.

Kakšna je razlika med STOTT PILATES® metodo in drugimi tehnikam pilatesa?

STOTT PILATES metoda je šola pilatesa, ki predstavlja sodoben pristop h originalni vadbeni metodi. Gre za nadgradnjo h klasičnem pilatesu, saj vključuje vse aspekte sodobne vadbene znanosti in rehabilitacijske principe ter izključuje kontraindicirane gibe. Izhaja iz petih osnovnih principov, ki predstavljajo optimalni izkoristek vseh mišičnih sistemov in posledično telesa uči kvalitetne podpore v vsakdanjem življenju ali pred aktivnostjo. Neprestano upošteva sodobne raziskave, ki se razvijajo na področju rehabilitacije hrbtenice in vrhunskega športa. Zagovarja nevtralni položaj hrbtenice in pozornost usmerja na ravnotežje okoli sklepov z velikim poudarkom na stabilizaciji lopatic in periferni mobilnosti. Med drugim omogoča veliko prilagojenih vaj, ki zadostujejo različnim telesnim skupinam in zmožnostim posameznika.

Kakšne rezultate lahko pričakujem od redne vadbe STOTT PILATESA?

Pričakujete lahko povečano moč, gibljivost, mobilnost, ravnotežje in večjo kontrolo telesa. Hkrati tudi zmanjšanje bolečin v hrbtenici ter drugih sklepih in splošno boljše počutje. Ker pilates deluje neposredno na mišice trupa, lahko pričakujete tudi zmanjšanje obsega pasu, oblikovanje celotnega telesa in splošno večjo čvrstost.

Kakšne rezultate lahko pričakujem od redne vadbe GYROTONICA?

Pričakujete lahko občutek razbremenjenosti, bolj pokončno držo, povečano mobilnost, ravnotežje in večjo kontrolo mišic trupa. Ker tehnika dela v razbremenitvi, lahko pričakujete zmanjšanje bolečin v sklepih in poravnano hrbtenico.

Kdaj lahko pričakujem prve rezultate?

Povprečno aktivna oseba, ki izvaja vadbo dva- do trikrat tedensko, bo prve rezultate opazila po 10–12 urah. Predvsem je odvisno od posameznikovega telesnega tipa ter drugih dejavnikov, kot so število ur, ki jih oseba opravi v enem tednu, ali oseba obiskuje individualne ali skupinske ure, ali se udeležuje še kakšnih dodatnih fizičnih aktivnosti ter ali je poškodovana. Če oseba vadbo izvaja enkrat tedensko bodo rezultati vidni kasneje, obvezna pa je redna vsaj nekaj mesečna praksa.

Ali lahko izvajam vadbe kljub bolečinam v hrbtenici?

Čeprav je vedno priporočljivo, da se pred začetkom vadbe posvetujete s svojim zdravnikom, so vadbe, ki jih izvajamo prilagojene in kontrolirane, brez nenadnih, hitrih gibov, ki bi lahko privedli do dodatne poškodb. Toliko pomembneje je, da vadite s kvalificiranim inštruktorjem, da zagotovite pravilne in nadzorovane gibe. Izkušen inštruktor bo prilagodil vaje, ki bodo zadostile vašim potrebam, a vas bodo kljub vsemu izzvale. Če vadite redno, po priporočilih, boste nedvomno opazili pozitivne rezultate, kot so zmanjšanje bolečin v hrbtenici, večja mobilnost in boljša drža.

Ali je poleg STOTT PILATESA in GYROTONICA priporočljiva še kakšna rekreacija?

Obe tehniki sta mišično-skeletni kondicijski program. Najprimerneje ju je kombinirati s srčno-žilnim aerobnim treningom (hoja, plavanje). STOTT PILATES in GYROTONIC sta tudi odlično dopolnilo različnim treningom z utežmi.

Ali lahko z redno prakso teh vadb shujšam?

Naši programi so odlično dopolnilo pri celotnem shujševalnem procesu. Izguba teže se namreč začne, ko začnemo uživati manj kalorij, kot jih porabimo. Najuspešnejši in zdrav način za izgubo telesne teže je načrt vadbe, ki vsebuje aerobni trening v povezavi s treningom za povečevanje moči, kot sta core bar in core bar reformer ter uravnotežena prehrana. Aerobna vadba namreč omogoča dodatne prednosti, kot je boljša povezava med telesom in umom, boljša drža, gibkost in telesna funkcionalnosti.

V čem je pilates drugačen od treningov v fitnesu in drugih športov?

Pilates vaje se izvajajo po vseh ravninah gibanja z inearnimi gibi, upor vzmeti pri napravah za pilates je bolj podoben mišičnemu krčenju kot uporaba uteži, poudarek je na mišičnem koncentričnem/ekscentričnem krčenju, kar preprečuje poškodbe, pilates je način vadbe, ki se prilagaja glede na potrebe, pri treningu pilatesa je poudarek na mišični vzpostavitvi ravnotežja okoli sklepov, pilates popravlja pretrenirane mišične skupine ter mišične nesimetrije, ki pogosto vodijo v poškodbe, pilates uravnava moč z gibljivostjo (v pomoč preprečevanju poškodb in učinkovitejšega gibanja), trenenigi pilatesa omogočajo lepšo držo ter boljše telesno zavedanje, treningi z utežmi in pilates se lahko združita v vaš program rekreacije in se odlično dopolnjujeta.

Ali je pilates podoben jogi?

V nekaterih pogledih je pilates res podoben jogi. Obe metodi se štejeta kot tehniki, ki upoštevata povezavo med telesom in duhom, in obe poudarjata globoko dihanje ter tekoče, dolgo gibanje, ki uporablja telesno in miselno povezavo. Razlika je predvsem v tem, da joga omogoča prehajanje iz enega statičnega položaj v drugega, pilates pa spodbuja tekoče prehode prek serije gibov, ki so bolj dinamični, sistematični in anatomsko skladni z uporabo pripomočkov, ki dajejo upor. Bistvo treningov pilatesa je krepitev mišic, ki so odgovorne za držo telesa in pridobivanje optimalno funkcionalnega telesa.

Ali z rednim treningom teh vadb lahko res zrastem?

Vse vaje zahtevajo popolno koncentracijo na dihanje in gibanje, zato marsikdo začuti svoje telo drugače, bolj poglobljeno. Posamezniki z redno vadbo zrastejo mentalno in duhovno. S krepitvijo telesnih mišic se posamezniki naučijo ohraniti dobro držo in imajo zato občutek, da zrastejo. Ker se lepše držimo, se lahko pri meritvah višine dejansko vidi razlika.

Ali lahko dosežem enake rezultate z vadbo na napravah kot na blazinah?

Vadba na blazinah je zelo uporaben način rekreacije, saj jo lahko izvajate kjerkoli. Vendar je vadba na napravah učinkovitejša in natančnejša, saj naprava omogoča bolj specifična gibanja, večjo kontrolo in bolj koncentrirano aktivnost na želenem predelu telesa.

Kaj je reformer in zakaj se uporabljajo vzmeti?

Reformer je osnovna naprava za pilates, ki se uporablja za izvajanje pilates vaj. Njen sestavni del so vzmeti, ki v primerjavi z utežmi mehansko pravilneje krepijo ter biomehansko manj obremenjujejo sklepe in mišična tkiva. Vzmeti omogočajo postopen upor, medtem ko se mišice krčijo, kar zagotavlja pravilno delovanje posameznih mišičnih skupin. Doseže se večji upor pri mišični maksimalni kontrakciji in manj upora pri zaključevanju gibanja in kontrakcije, kar omogoča manj napetosti na ligamente in vezi. Preko reformerja potekajo tudi vrvi, ki omogočajo večji obseg tekočega gibanja.

Kaj pomeni oznaka V2 max reformer?

Reformer V2 max je reformer z vertikalnim ogrodjem. Gibljive vzmeti, spremenljive višine, neskončni vir prilagoditev vaj pilatesa in izziv vsakomur. Gre za novo in revolucionarno napravo, zelo priljubljeno v tujini in sedaj jo prezentiramo in uporabljamo tudi pri nas.

Kakšne so prednosti vadbe na napravah?

Vadba na naprava je zelo dinamična in drugačna. Z variacijami posnema stotine vaj, brez neposredne obremenitve na sklepne sisteme. Vadba na napravah omogoča prilagajanje vaj za vsakogar s poškodbo ali stanjem, ki potrebuje rehabilitacijo, saj omogoča gibanja v vse smeri. Primerna je za različne posameznike z različnimi potrebami od rehabilitacije do vrhunskega atleta. Vadba na napravah spodbuja uravnoteženo moč in gibljivost telesa, omogoča koncentrično in ekscentrično mišično krčenje (upor pri izvajanju giba v obe smeri), popolno mišično-kostno obravnavo (mišična in telesna poravnava) ter stabilnost trupa s periferno mobilnostjo.

Kaj moram imeti s seboj na vadbi?

Na vadbo je priporočljivo, da prinesete vodo in brisačo za talno blazino. Oblecite udobno športno oblačilo, športnih obuval ne potrebujete. Na skupinskih in individualnih vadbah ste lahko bosi ali v nogavicah.

Koliko časa pred začetkom vadbe naj pridem v studio?

Predlagamo, da v studio pridete 10 minut pred začetkom vadbe. Tako se lahko na svojo vadbo pripravite v miru.

Ali lahko pripomočke v pilates studiu tudi kupim?

Vse pripomočke in naprave, ki jih uporabljate v našem studiu, je mogoče kupiti. Za informacije se obrnite na recepcijo.

Kako se je pilates sploh razvil?

Pilates je izumil Joseph Pilates in predstavlja mind-body vadbeni sistem za krepitev šibkih in nadgradnjo močnih sistemov v telesu. Pilates (1880-1967) je bil gimnastičar, potapljač in profesionalni boksar, ki je naredil svoj prvi korak k novodobni vadbi v Angliji med prvo svetovno vojno. Vpoklican v internacijsko taborišče je, medtem izobraženi zdravstveni strežnik, razvil serije različnih vaj in inovativnih vadbenih naprav kot pomoč vojnim zapornikom pri ponovnem pridobivanju moči in mobilnosti.

Ekipa

Peti element prezentira STOTT PILATES® in GYROTONIC® in GYROKINESIS® tehniko po mednarodnih standardih ter post-rehabilitacijo, masažo, trigger point terapijo, sprostitev fascije in NMT.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana