About

Testimonials

You can view video posts below and read the opinions held by individuals about pilates and their experience with this technique. Doctors, sport athlets and others who like to make oral statements about their experiences and enrich your decision to condense the thoughts and the individual contributions captured an important message. All all in slovenian language.

Prim. Dominik Komadina, dr.med.

Prim. Demšar Marko, dr.med. in Maja Kozlevčar, dr.med.

Klemen, 32 let, revmatološki bolnik

Maja Zabel, inštruktorica

ROK, ŠTUDENT

"Sem 25 letni študent, ki se je bil, pred dvema letoma, primoran soočiti z eno težjih preizkušenj, ki si jih oseba moje starosti lahko zamisli. Brez kakršnihkoli opozorilnih znakov, sem doma v postelji doživel možgansko krvavitev v desni hemisferi. Posledica krvavitve je bila levostranska hemipareza, kar enostavno pomeni, da leva stran telesa ne deluje kot bi morala. Na nevrološki kliniki v Ljubljani so se maksimalno potrudili, da sem sploh ostal pri življenju, kar je bil samo po sebi že čudež. Po mesecu dni v umetni komi, so me začeli prebujati, ko pa jim je to uspelo, se je pričelo dolgotrajno okrevanje. Prvi korak rehabilitacije je bil URI Soča, kjer sem se kolikor toliko opomogel. Sledila je rehabilitacija v zdravilišču Laško, kjer sem nadalje napredoval. Ves ta čas sem imel redne terapije s kliničnim psihologom, kjer sva urila moje kognitivne sposobnosti, ki so bile na nivoju otroka. Ko se je rehabilitacija v državnih ustanovah končala, sem bil prepuščen sam sebi. Na srečo mi je družinski prijatelj svetoval obisk Petega elementa, kjer sem spoznal odlično ekipo na čelu s Špelo Jakša. Pričela sva z urami pilates vadbe, ki so vse prej kot igra za starejše ženske. Še več, po prvem treningu sem moral dva dneva počivati, da so se mišice regenerirale. Pot okrevanja po poškodbi možganov je dolgotrajna, če ne kar doživljenjska. Izkušnjo sem se odločil deliti, ker vem kako je biti v koži pacienta, ki mu nobena ustanova ne zna svetovati kako naprej. Obisk Petega elementa priporočam vsem, ki hočejo poskrbeti za svoje telo in zdravje."

ŠTEFAN STROJNIK, PROJEKTANT

"Pri svojem delu preživim precej časa ob pisalni mizi, tipkovnici in monitorju. Nepravilna drža in vztrajanje v različnih nenaravnih položajih telesa sčasoma pusti posledice. Zaradi težav s hrbtenico, predvsem bolečin v predelu križa, sem se odločil za vadbo Pilatesa pri Petem elementu. V glavnem so bolečine minile že po nekaj tednih, sedaj pa jih sploh več ni. Celovitost vadbe Pilatesa pa se pozna tudi drugje. Spremembe opažam glede gibljivosti sklepov (razlika je najbolj občutna ob jutranjem vstajanju), opažam tudi večjo moč celotnega trupa (ki se pozna pri boljši drži in lažji hoji), pa boljšo razgibanost, prožnost ... Vadba Pilatesa je odlična protiutež vsakodnevnim delovnim izzivom, zahtevam okolice in osebnim razvadam."

MARJANA KAVČIČ, ODVETNICA

"Opravljam precej stresno delo in sem takorekoč od jutra do večera v pisarni. Sem odvetnica. Hčerka je inštruktorica aerobike, ki mi ni preveč ustrezala in mi je svetovala pilates, ki je prav to, kar sem potrebovala in iskala. Pomeni mi tako telesno kot duševno sprostitev. Že po pol leta vadbe dvakrat tedensko sem opazila spremembo v drži in postavi. Dobila sem kontrolo nad skritimi trebušnimi (in verjetno tudi drugimi) mišicami, ki sem jo z leti izgubila. Skratka, toplo priporočam vsem."

ZDENKA BRGLEZ

"Pilates med nosečnostjo je super, ne samo zaradi boljše telesne pripravljenosti, ampak predvsem zaradi dobrega počutja med nosečnostjo. Zelo koristne so keglove vaje, ker ne verjamem, da bi jih po porodu znala delat brez predhodnega treninga. Vedno nasmejana voditeljica Špela in majhna skupina vadečih nosečk so mojim nosečniškim pilates torkom dala posebni pečat in prispevala k lepim devetim mesecem na poti do najlepšega otročička na svetu."

MOJCA N.

"Po porodu sem se zaradi želje po ponovnem izoblikovanju telesa, prvič srečala s pilatesom. In se nad njim hitro navdušila, kar se je poznalo tudi na telesu. Po nekaj mesecih vadbe sem prvič delala pod Špelinim vodstvom ter spoznala, da z njeno metodo in didaktično sposobnostjo predstavljanja vaj in njihovega izvajanja, napredujem veliko bolj intenzivno. Iz tega razloga sem Špeli kasneje sledila v njeno podjetje. Špelina visoka strokovnost pri delu, popolna predanost in natančno oko med vadečimi, dajejo vadbi in mojim občutkom po vadbi veliko več, kot le zgolj ponavljanje prikazanih vaj v telovadnici daleč pred teboj. Prav tako pa je s sproščenim medsebojnim vzdušjem poskrbljeno, da tudi obiskovalke nismo tujke druga drugi, pač pa se znamo dodobra nasmejati, celo kadar ne vadimo."

TATJANA CAFUTA, 44 LET

"Pilates kaj je to? Sem se vprašala pred skoraj tremi leti, ko sem naletela na spletno stran takratnega ŠD Sonca in sedanjega podjetja Peti element pod vodstvom Špele Jakša. Takrat sem iskala obliko vadbe, ki bi bila kot protiutež drugim vrstam športanja, s katerim se v prostem času ukvarjam in s tem skrbim za svojo fizično kondicijo. Radovednost me je tako pripeljala do inštruktorice Špele in po nekaj urah vadbe sem vedela, da je pilates točno to, kar sem iskala. To je vadba pri kateri so njeni učinki kot tek na dolge proge. Ob redni vadbi počasi, a zagotovo napreduješ, utrdiš in oblikuješ mišice, telo postane bolj gibko in prožno, morebitne bolečine v hrbtenici so lažje obvladljive. Skratka same pozitivne stvari za telo, pa tudi duha, saj v sproščenem in veselem vzdušju ura vadbe pri Petem elementu kar zleti. Toplo priporočam."

KARMEN VERHOVEC, DR. DENT. MED.

"Kmalu po porodu sem se odločila za pilates vadbo zaradi priporočil, da je to edina vadba s katero lahko začnem brez tveganja. Osnova vadbe je namreč med drugim tudi stisk medeničnega dna, ki pa je nujna za preprečevanje poporodne inkontinence. Vsakodnevna prisilna drža pri gospodinjskih opravilih, negi otroka in opravljanju zobozdravniškega poklica, pa bi me verjetno lahko kmalu pripeljala do resnih zdravstvenih težav, če me ne bi Špelina vadba tako zelo osvojila. Čeprav sama predvsem hrepenim po naravi in alpinističnih adrenalinskih plezalnih in smučarskih podvigih, priporočam terapevtsko pilates vadbo kot osnovo za vse ostale aktivnosti, ki jih ni mogoče izvajati v slabem vremenu ali pozno zvečer, ko se vračamo iz službe. Špela je odlična vaditeljica, ki se zaveda, da smo ljudje tudi socialna bitja, ki potrebujejo vzpodbudo in druženje in da nas enoličnost vadbe lahko pripelje do naveličanosti, zato nam vedno znova pripravlja nova presenečenja in verjamem, da bo tako še naprej, seveda, če si bomo za to plemenito veščino in druženje vzeli čas."

JURIJ ZAVODNIK, 63 LET

"Sistem vadbe pilates je celovit. Obsega zelo širok spekter sistematičnega obremenjevanja vseh skupin mišic, torej v različnih vajah. Serije obremenitev mišic se ponavljajo z obvezno pozornostjo na dihanju in vaje se postopoma stopnjujejo po težavnosti. Zaradi marljivega nadzora vaditelja ne prihaja do poškodb. Počutje v hrbtu je vsaj pri meni po vsaki vadbi več kot odlično. Ponovno živim v tem telesu."

MARKO VOZELJ, PROFESIONALNI PEVEC

"Za pilates vadbo sem slišal nekaj let nazaj. Kot moški sem seveda mislil, da je ta vadba le za ženske, za nas »prave« fante pa so težke uteži, velike fitnes naprave, nogomet in sem ter tja vrček piva. Že pred več kot desetimi leti sem imel dve dokaj hudi poškodbi vratnega dela hrbtenice in glede na to, da se ukvarjam z glasbo in igram kitaro, so se z leti bolečine od zgoraj prenesle na križni del hrbtenice. Ob redni in dokaj agresivni telesni vadbi, so bile bolečine enkrat hujše, drugič ne in z raznimi terapijami sem nekako ostajal v formi. Moja žena Tina je po drugem porodu želela čim prej postati fit. Ker je športnica, si je želela aktivnosti, a bi se lahko s težko fitnes vadbo, tekom oziroma težjo telesno aktivnostjo, dojenje kmalu prekinilo. Tako se je odločila za individualno pilates vadbo z, zdaj že lahko rečem, »našo« Špelo. Rezultati vadbe so se, tako po telesni, kot duševni plati, močno videli že po enem mesecu. Splošna kondicija, počutje, življenjska energija, se je kljub neprespanim nočem večala. Mojim bolečinam v križu pa kar ni bilo konca. Kljub temu, da sem bil prepričan, da je pilates domena žensk, sem se odločil, da poizkusim. Že po prvi uri sem ugotovil, da je vadba zanimiva, posebna, neagresivna do telesa, a kljub temu težja kot izgleda na prvi pogled. Presenečen sem bil, da brez uteži, brez agresivnih, sunkovitih in hitrih gibov lahko dosežemo tako aktivnost telesa in se pošteno preznojimo. Bolečine v križu počasi, a vztrajno izginjajo, moč telesa in duha pa se veča. Vredno je poizkusiti in vztrajati v tej vadbi. Samo vztrajni in srčni ljudje bodo od pilatesa dobili to, kar lahko ponudi. Moč, mir, dober spanec in iskren nasmeh. Prepustite se strokovnemu in izkušenemu vaditelju kot je naša Špela. Ne bo vam žal. Obilo užitkov pri delu s seboj vam želim."

TINA ŠMIGOVEC LJUBIČ, 31 LET

" V društvo sem vstopila z namenom, da se po porodu zopet začnem z "nekim športom" resno ukvarjati, pred tem pa sem za pilates slišala le malo. Ker imam v zadnjih letih težave s prekomerno telesno težo, je bil obisk prve ure kar težaven. Z vsako nadaljnjo uro vadbe in z izdatno vzpodbudo inštruktorice Urške pa je vadba postajala vse bolj prijetna in sem jo zapuščala z nasmeškom. Trenutno obiskujem vadbo pilates flow, kjer je gibanje še bolj dinamično, sama vadba pa združuje vse pomembne elemente. Zadovoljna sem in hkrati ponosna, da sem vstopila na to pot. Brez Sonca in Urške mi nebi uspelo pridobiti vse te moči in energije, ki ju v tem težkem času potrebujem."

METKA GOLČMAN, PROF. SLOV. IN SOC. LEKTORICA, 26 LET

"Inštruktorice pilatesa Petega elementa so profesionalne, natančne in tudi sproščene ter dostopne. Špela Jakša zna izvrstno približati pilates, da postane del tvojega življenja. Z učinkovitimi nasveti in dobro voljo so ure pilatesa pri njej vedno prekratke. Z veseljem priporočam."

TINA ZAVODNIK, 46 LET

"Pilates ni zabava, je le vadba prava. Pa kljub temu se imamo lepo, ker skrbimo za svoje telo. Hrbtenica je hvaležna, pravilne drže je deležna. Še mišice krepijo se počasi, zato le brž pridruži se Vedrani naši. Za pravilne vaje poskrbi, z dobro voljo nam duha krepi."

MAJA POLONČIČ, UNIV. DIPL. IUR.

"Na pilates sem se vpisala, ker sem si poškodovala mišico na nogi. V času poškodbe namreč nisem mogla trenirati borilne veščine - taekwondo, ki jo sicer treniram že vrsto let. Pilates je bila idealne rešitev, ker pri vajah pilatesa ni bilo obremenitve poškodovane mišice, katera je morala počivati, jaz pa sem še vedno ostala v formi, tako da lahko ponovno brez težav treniram taekwondo. V tem času mi je pilates postal tako všeč, da ga nisem opustila temveč ga treniram hkrati z borilno veščino, saj menim, da se vaje enkratno dopolnjujejo."

VIDA PODLOGAR, GIMN. MATURANT, 55 let

"Ko zabolijo prve kosti, veš da moraš nekaj storiti zase. Danes, pri pestri izbiri vadb, se je težko odločiti za pravo. Izbrala sem pilates pri Vedrani. Dober je za dušo, moje razpoloženje in ko grem domov se počutim izvrstno. Prezentacija je odlična."

TATJANA ROVŠEK, DIPL. VZGOJITELJICA, 47 LET

"Inštruktorica Urška se za vsako uro vadbe zelo potrudi, da pripravi pester izbor vaj, ki nas hitro ogrejejo. Med vadbo budno bdi nad našo aktivnostjo in pravilnem izvajanjem vaj ter nas spodbuja, pohvali. Vzdušje je prijetno in zelo sproščeno, tako da vse udeleženke rade prihajamo na vadbo. Po intenzivni vadbi sledijo minutke sproščanja in ob koncu smo zadovoljne, saj nam je uspelo narediti nekaj zase, za naše boljše počutje."

KATJUŠA STRNAD UREK, UPOKOJENKA (DIPL. DOKUM.), 66 LET

"Vsakič se veselim obiskovanja pilatesa, ker mi pomaga vzdrževati občutek za telo na stara leta. Z vadbe, ki jo vodi inštruktorica Vedrana odhajam prerojena."

PETRA FERK, PRAVNICA

"Dolgo časa sem iskala primerno obliko rekreacije, poskusila tudi z aerobiko in jogo, pa se ni izšlo. Že lani mi je prijateljica priporočila pilates s Špelo. Po dveh urah mi je pilates prirasel k srcu, vendar pa nikakor nisem našla časa, da bi redno obiskovala ure. Zelo hitro pa sem našla čas za pilates, ko sem začela opažati težave z hrbtenico in nogami, zaradi bolečin sem se ponoči začela tudi zbujati. Težave so me zaskrbele in seveda sem obiskala zdravnika, naredila različne preiskave in odkrili smo vzrok težav, medtem sem pa že pridno hodila k Špeli na pilates in stanje se je neprimerljivo izboljšalo, tudi gibljivost je boljša. Z neagresivnimi, vendar intenzivnimi in rednimi vajami se ponoči ne zbujam več in bistveno lažje sedim za pisalno mizo. Ugotovila pa sem, da pilates ni samo trening za telo, ampak tudi za duha. Zaposlena sem v organizaciji, kjer je velik stres vsakdanji spremljevalec našega dela. Pri pilatesu ni mogoče misliti na vsakdanje težave, ampak je potrebna koncentracija za delo in to je zelo blagodejno za telo in duha."

MOJCA PETERNELJ, EKONOMISTKA

"Vadbo obiskujem že štiri mesece, dvakrat tedensko. Pri redni vadbi sem občutila zmanjšan predela okoli pasu in manj bolečin v hrbtnem predvsem ledvenem predelu. Nasplošno se je izboljšala telesna drža."

VANJA KRIŽAN, ZAPOSLENA V MARKETINGU

"Pilates obiskujem že drugo sezono. Všeč mi je filozofija pilatesa. S pilatesom sem opazno izboljšala moč telesa. Prijetno vzdušje na vadbi je dodaten razlog za redno obiskovanje."

JO WIEDEN, MELISSA WILSON, HARVEY NORMAN SLOVENIJA

"Spela teaches a great Pilates class. No matter what level you are, whether a beginner or immediate, she is extremely knowlegdgable in body movements and will customerise the program to suit you. She keeps you working and most importantly for us, she makes sure that you are doing the excersies correctly! We would recommend Spela´s Pilates classes to anyone and everyone.

NENA LEBAN

"Do pred dvemi leti nisem vedela kaj je to pilates in nasploh v življenju nisem razmišljala o tem, da bi moje telo potrebovalo kakršnokoli telovadbo, saj sem bila vendar vedno fit. Ob skrbi za dom in družino, ob želji, da sem tudi na delovnem mestu vedno med najboljšimi, mi v življenju nobeno delo doma ali popoldansko delo v službi ni bilo odveč in želja po neodvisnosti in enakosti med partnerjema me je vlekla v to, da sem doma raje postorila kako moško kot žensko delo. Po 50. letu starosti sem sicer začela »čutiti« hrbtenico, a sem te občasne bolečine v križu (in posledično prenos bolečine v desno stegensko mišico) pripisovala letom in navadila sem se na to, da je bolečina prišla in po enem ali nekaj dneh tudi odšla. Z možem sva ljubitelja tenisa in tako od marca do oktobra proste dneve preživljala na teniških igriščih. A prišel je dan, ko zaradi prehudih bolečim v križu enostavno nisem mogla vstati iz postelje, zategnilo mi je desno nogo in odpeljali so me na Urgenco, takoj naprej na Ortopedsko kliniko in čez 14 dni sem bila operirana z diagnozo desnostranska dorzolateralna diskus hernia L3-L4 (izraba hrbtnih vretenc). Po operaciji sem v bolnici dobila napotek, da, ne tenis, ne tek, za hrbteničarje ne prideta v poštev in da je najbolj priporočljiva rekreacija v bodoče le plavanje. Plavanje v ljubljanskih bazenih me zaradi strahu pred kožnimi infekcijami ni vleklo. Dopust je bil še daleč, torej kaj sedaj? Rešitev mi je ponudila hči, ki se je vpisala na vadbo pilates in za katero je slišala, da je primerna vadba za vsa starostna obdobja. In res, že po prvi vadbi sem bila pretresena ob spoznanju, kako zelo zamrle so moje mišice v rokah, v nogah in predvsem v križu. Prvič v življenju sem tudi začutila mišice v trebuhu in okrog hrbtenice, saj je sistem dihanja pri pilatesu bistven predvsem v stimuliranju teh drobnih, nevidnih mišic, ki ti držijo skupaj hrbtenico in notranje organe. Prav vaditeljica Špela pa je bila odločujoč moment, da sem dojela bistvo te vadbe v povezavi z ohranjanjem vitalnosti telesa in regeneracije zakrnelih mišic. Hvaležna sem ji predvsem za motivacijski odnos do tečajnikov, kako zelo je skrbna do vsakega posameznika, kako zelo se trudi, da bi nas naučila tako pomembnega odnosa do redne vadbe, ki je prav pri pilatesu izjemnega pomena. Motivacijski element je bil odločujoč predvsem pri meni, saj sem kar nekaj desetletij starejša od ostalih tečajnikov. Jaz pa sem v zadnjih letih pridelala še 10 odvečnih kg, ko sem (sicer hvalabogu) opustila kajenje! Vsled tega moram za vsako vajo vložiti bistveno več energije in vztrajnosti, kot mlade kolegice in kolegi, ki so polni mladosti in moči! In sedaj še BISTVO za vsakogar, ki bere te vrstice. Če se odločite za vadbo pilatesa, vam bo vaše telo izjemno hvaležno. Zagotovo pa lahko tudi potrdim, kako pomembna je vztrajnost in redna vadba! Brez tega pri pilatesu enostavno ne gre! To si dopovedujem znova in znova in iz vadbe v vadbo ter upam, da mi bo vadba 3 x tedensko prišla toliko v kri, da bom vaje pričela izvajati med vikendom tudi doma in da bom v bodoče tudi v službi znala reči: Oprostite, danes popoldne ne računajte name, imam pilates!"

Team

Peti element presents STOTT PILATES®, GYROTONIC® and GYROKINESIS® technique according to international standards. For holistic approach we also offer post-rehabilitation, massage, trigger point therapy, fascial and connective tissue release and NMT therapies.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana